Polski Pojazd – prototyp elektrycznego roweru z początku XX wieku

Pomóż nam dokończyć budowę prototypu elektrycznego roweru nawiązującego do motocykli z początku XX wieku. Zależy nam na tym, aby jak najwięcej elementów było wykonywanych w Polsce, najlepiej ręcznie i z najlepszej jakości materiałów.

www.polskipojazd.pl

Galeria

Szczegóły

Marzy nam się pojazd, który będzie się składać z możliwie największej liczby ręcznie wykonywanych podzespołów na terenie naszego kraju. Do tej pory samodzielnie sfinansowaliśmy budowę następujących elementów wykonanych przez polskich rzemieślników:

Rama

Atrapa zbiornika

Przednie zawieszenie

Siedzenie

Paski

Kierownica

Sakwa

Atrapa silnika elektrycznego

Staramy się, aby podzespoły były możliwie najwyższej jakości. Chcemy wszędzie zaznaczać to, że rower jest wyprodukowany w Polsce. Chcemy być dumni z haseł:

Made in Poland
Handmade in Poland

Innowacje

Staramy się też myśleć innowacyjnie. Dlatego też w planach mamy sterowanie niektórymi funkcjami roweru za pomocą telefonu. To przyszłość, ale już teraz stworzyliśmy wyjątkowy player.

Do czego ma służyć? Jeśli zamówisz u nas konkretny model pojazdu, otrzymasz filmik z jego montażu. Będziesz mogła/mógł zobaczyć jak składamy specjalnie dla Ciebie rower i to z sześciu kamer. Mało tego, sam/a będziesz decydować z której kamery chcesz mieć podgląd. Tutaj możesz zopbaczyć jak ten player może się przydać w innych sytuacjach, np. kierowcom rajdowym może pomóc w analizie ich jazdy.
Tutaj możesz zobaczyć np. zabytkowego Mustanga z 1970 roku, który brał udział w zawodach ClassicAuto Cup w Kielcach

sprawdźhttp://mychoiceplayer.com/

Pomysłodawcami projektu jest dwóch braci – Marcin i Michał Bielawscy.

Pochodzą z małego miasteczka Buk – 30 km na zachód od Poznania.

Od najmłodszych lat interesowaliśmy się zabytkową motoryzacją. Już jako dzieciaki z kolegami jeździliśmy komarami, jawkami 50, potem jawą 250 i Osą po dróżkach okolicznych łąk. Teraz tymi samymi trasami odbywamy jazdy testowe naszym rowerem wyglądającym jak zabytkowy motocykl.

Kiedyś kiedy dzieciaki najczęściej bawiły się przy trzepaku, naszym placem zabaw była ta kuźnia. To tutaj mieliśmy pierwszy kontakt z narzędziami, z mocą benzyny poznaną na własnych włosach;) czy wreszcie zapoznawaliśmy się z podstawami metalurgii kiedy wyciągaliśmy z paleniska rozżarzone pręty. Jednym słowem patologia;) Wychowaliśmy się w tej kuźni.

Nasz dziadek był kowalem i podkuwał konie. Też chcemy mieć do czynienia z końmi – tylko mechanicznymi.

Michał sam zgłosił się na betatestera wszystkich nowych rozwiązań i kolejnych przedprototypowych konstrukcji:) On też z racji tego, że mieszka w Buku nadzoruje prace rzemieślników, ustala ewentualne poprawki i modyfikacje.

Większość decyzji technicznych, nt. wzornictwa podejmujemy wspólnie, jednak kwestią wizualną, komunikacją, marketingiem zajmuje się Marcin. Poza zaangażowaniem w projekt jest też operatorem kamery i w wolnych chwilach realizuje filmy razem z Mustang Klub Polska. Możecie zobaczyć je tutaj

Pomagają nam koledzy znani już od szkoły podstawowej:

Marek –inżynier, projekty – Marcin siedział z nim w podstawówce w ławce

 

Marek – artysta spawacz 😉 – podobnie jak wszyscy pozostali, chodził do tej samej szkoły podstawowej co pozostałe chłopaki

Tak jakoś wyszło, że jest 4xM: Marek, Michał, Marcin, Marek

Pierwsze motocykle na początku XX wieku charakteryzowały się własnie taką linią. Pierwsze Nortony, Harleye czy Indiany miały sztywny tył, charakterystyczne silniki w ukladzie V czy single. To były bardzo proste konstrukcje.

Z kolei rowery z silnikami spalinowymi w podobnej stylistyce są popularne w USA. Chcieliśmy jednak stworzyć coś własnego wykorzystując rozwiązania, które  pojawiały się w konstrukcjach amerykańskich jak i europejskich.

                                3f  5c5bde92836263158f12f12cf56d66d3 20f  502 3514 a061ffb15d36ecce91cd3b31d990d9a4 asd1 d166fc04a082271d7d9ddca633aa1a11 m11

m21

pp17

pp26

pp33

pp42

pp53

pp63

s2

s3

s4

s5

s6

s7

s8

s11

logo rowery rzeszów
WESPRZYJ NASZE DZIAŁANIA!
pit rzeszów