Przejazdy dla rowerów w Rzeszowskim Budżecie Obywatelskim. Propozycja nr 97

Urząd Miasta wciąż chwali się, że w mieście istnieje 100 km ścieżek rowerowych. Nie żeby ktoś w to wierzył, o czym już pisaliśmy, ale ten wpis nie o tym. Stawianie sprawy infrastruktury rowerowej w ten sposób to typowe przechwałki “kto ma dłuższego”.

AK/Sikorskiego

To, w jaki sposób myśli się o rowerze w Rzeszowie, stanowi znakomity przykład kultu cargo. Zupełnie pomija się wszystkie parametry, które mają realny wpływ (bo długość ddr ma raczej bliski zeru) na jakość tej infrastruktury, a tym samym na wygodę poruszania się rowerem. Są to przede wszystkim bezpieczeństwo, atrakcyjność, bezpośredniość, wygoda i spójność.

Wszyscy, którzy jeżdżą po Rzeszowie rowerem, wiedzą, że droga rowerowa potrafi się urwać na skrzyżowaniu bez żadnego ostrzeżenia  i skończyć przejściem dla pieszych – “komuś” “zapomniało” się wyznaczyć przejazdów dla rowerów. Cyferki się zgadzają i dla tych rzekomych 100 kilometrów ścieżek rowerowych nie robi to różnicy, ale w sieci dróg rowerowych zabrakło właśnie najważniejszych kilkudziesięciu metrów. Taka sytuacja występuje m.in. na skrzyżowaniach Powstańców Warszawy i Sikorskiego czy Witosa i Krakowskiej. Są to jedne z najważniejszych węzłów sieci dróg dla rowerów w Rzeszowie. Do tego widać, że argument o braku miejsca jest na starcie fałszywy.

rbo.skrzyżowania.cover

Pomimo obietnic poprawy sytuacji, trwa ona do dziś. Dlatego postanowiliśmy nie czekać i wykorzystać szansę, jaką daje budżet obywatelski. Złożyliśmy wniosek o wykonanie przejazdów rowerowych na skrzyżowaniach ulic Powstańców Warszawy i Sikorskiego oraz Witosa i Krakowskiej. Został on przyjęty pod numerem 97.  Realizacja tej inwestycji poprawi spójność infrastruktury rowerowej oraz znacznie poprawi bezpieczeństwo na tych skrzyżowaniach.

logo_1procent_50_piks
 Przekaż stowarzyszeniu rowery.rzeszow.pl 1 % swojego podatku.
Wystarczy że w rocznym zeznaniu podatkowym wpiszesz KRS 0000279838

logo rowery rzeszów
WESPRZYJ NASZE DZIAŁANIA!
pit rzeszów