Miejskie inwestycje widziane z perspektywy rowerzysty.

Początek lutego zaowocował kilkoma miejskimi przetargami na inwestycje które mocno mogą się pozytywnie odbić na popularności roweru jako środka codziennej komunikacji.

Wspominaliśmy o niektórych w artykule z grudnia gdzie opisywaliśmy budżet miasta Rzeszowa na 2019 rok.

Na jedną z nich przetarg został rozstrzygnięty. Procedury urzędowe jeszcze trwają, ale inwestycja w parku Kmity jest pewna. Powstaną ścieżki rowerowe, stojaki rowerowe, stacja naprawy rowerów oraz inne elementy drobnej architektury

Pobierz (PDF, 615KB)

A tak ma wyglądać po rozbudowie

Pobierz (PDF, 1.76MB)

Kolejna, która na pewno jest potrzebna, to rozbudowa odcinka od placu zabaw przy Lisiej Górze do ulicy Jarowej. To że jest potrzebna widać szczególnie latem gdy tłumy rzeszowian i nie tylko spacerują czy winny sposób przebywają nad zalewem rzeszowskim. Poniżej ilustracja z projektu oraz podgląd z map googla.

Pobierz (PDF, 3.38MB)

Pobierz (PDF, 1.42MB)

Cały odcinek będzie dwuczęściowy, część dla rowerzystów i drugi pas dla pieszych. Wokół Owocowego Sadu Miejskiego jest też inna fajna inicjatywa zrealizowana. Za kilka lat będzie tam bardzo miło.

Kolejna inwestycja jest związana z powiększeniem miasta o sołectwo Miłocin. Wobec przesunięcia się granicy miasta na północ, odcinek ulicy Warszawskiej zostanie rozbudowany do dwóch pasów, z obu stron powstanie chodnik, a od strony wschodniej powstanie ponad 600 metrów dwukierunkowa droga dla rowerów. Kolejny krok by stworzyć wygodne połączenie z Rzeszowa do Boru Głogowskiego. A ten jest bardzo popularnym miejscem spacerów przez cały rok.

Pobierz (PDF, 2.34MB)

Jest jeszcze jeden przetarg na finiszu, chodzi o przebudowę ulicy Jana Pawła II na odcinki od ul. Ustronnej do ul. Budziwojskiej. Z niepokojem przeglądaliśmy dokumentację przebudowy ulicy Jana Pawła II. Na ostatnim jej etapie nadal są popełniane błędy w projektowaniu które zaważą na postrzeganie miasta Rzeszowa przez turystów korzystających z reklamowanej w całej Europie trasy turystycznej Green Velo.

Zadajmy pytanie projektantom. Jak bezpiecznie i zgodnie z PoRD rowerem dokonać skrętu w lewo z ul. Budziwojskiej w Jana Pawła II, oraz skrętu w prawo z ul. Jana Pawła II w ul. Budziwojską. Czyli dokładnie tak, jak biegnie szlak Green Velo.

Pismo z naszymi uwagami wyślemy do Miejskiego Zarządu Dróg.

Pozdrower

mgr Arkadiusz Turoń

DYSKUSJA

logo rowery rzeszów
WESPRZYJ NASZE DZIAŁANIA! DOŁĄCZ DO NAS